Polven leikkaustesta alkaa kohta tulemaan viikko täyteen, polven turvotus alkaa olemaan siedettävällä tasolla, mutta polven liikelaajuudet ovat vähän mitä sattuu. Olen päivittäin tehnyt fysioterapeutin antamien ohjeiden mukaisesti etureittä aktivoivia liikkeitä yms. Tänä aamuna liikelaajuudet olivat jo suhteellisen normaalit, vaikka olen viikonlopun aikana ollu suhteellisen paljon jalkojen päällä. Olen pitänyt väkevästi jäätä polven päällä ja polvi muistuttaa enemmän pakastebroileria kuin kinttua.

Ensi viikolla aloitan fysioterapian, mikä vaikuttaa olevan suuressa roolissa kuntoumisen suhteen. Oma aktiivisuus kuntoutuksessa on tärkeää, mutta järki on pidettävä kuitenkin mukana, ettei kuntoutuksessa mennä taaksepäin. Toki kuntoumisprosessin aikana tulee jossain vaiheessa olo, että tuleeko tästä enää mitään, mutta silloin tarvitaan omaa motivaatiota sekä päättäväisyyttä.

Olen asettanut itselleni melko realistiset tavoitteet kuntoutumisen suhteen: Olen päättänyt olla tammikuun alusta joukkueen mukana 100% kun aloitamme talvikauden lajitreenit hallissa

Sitä odotellessa!