Viime bloggaamiskerrasta onkin kulunut jo väkevästi aikaa. Polven kuntoutus on jatkunut ja polvi sekö takareisi alkavat kestää paremmin rasitusta. Viime viikon keskiviikkona minulla oli polven leikkauksen jälkeinen kontrolli. Olo oli kuin lehmällä, joka odottaa teurasautoon nousemista kun istuin odotusaulassa. Samalla ajattelin, että olen tehnyt kaiken niin hyvin kuin olen pystynyt, joten olo oli kyllä melko varma. Ortopedi totesi, että eturistisde on täysin bueno ja nyt saisin lisätä kuormitusta melko väkevästi. Juoksua saisi/pitäisi alkaa harrastamaan. Kuntosalilla olen käynyt aktiivisesti ja polven koordinaatio on myös parantunu, paljon työtä on vielä tehtävänä.

 

Viime viikolla siirryin pitkästä aikaa omalla painoilla tehdyistä kyykyyistä takakyykkyyn ja "boxi-kyykkyyn". Ensimmäiseen takakyykky sarjaa latasin tankoon massiiviset 40 kg, jolla tein helpot 15-toistoa. Nostin painoa aluksi 10-kilolla ja myöhemmin viidellä. Viimeisen sarjan tein takakyykyssä 70kg x 10. Olin ihan tyytyväinen, koska uskalsin laskea itseni melko syvälle ja polvessa ei ollut minkäänlaisia tuntemuksia. Myös viime perjantaina tehty boxi-kyykky meni samoilla painoilla. Tein 6 10-toiston sarjaa koko ajan painoa nostaen. Tästä on hyvä lähteä uuteen nousuun. Olen myös treenannut takareisipenkissä, jotta takareiden aktiivinen koukistus palaisi normaaliksi.

 

Olen asettanut itselleni tavoitteeksi, että kykenen aloittamaan lajitreenit ensi vuoden tammikuussa. Ortopedi piti tätä todella realistisena tavoitteena ja aioin onnistua siinä. Treenaan salilla 4x viikossa ja yriyän myös käydä silloin tällöin uimassa ja lenkillä.

Paljon työtä on tehty, mutta nyt olen vasta laittanut työrukkaset käteen!